Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou
Beňo, Martin
Beňo M. Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá vlivem ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Hlavním cílem je navrhnout marketingová doporučení ke zvýšení návštěvnosti online či offline prodejního kanálu maloobchodníků na trhu elektroniky v České republice, a to na základě zjištění, zda a jak působí ROPO efekt, případně obrácený ROPO efekt na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na tomto trhu. Pro naplnění cíle bylo využito sekundárních dat i dat primárních. Primární data byla získána kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření, která byla doplněna o poznatky z kvalitativního výzkumu provedeného pomocí semistrukturovaných hloubkových rozhovorů. Data byla statisticky analyzována a na základě výsledků byla navrhnuta pomocí marketingového mixu 4P doporučení pro maloobchodníky na trhu s elektronikou v ČR.
Jak moderní technologie proměňují retail a interakci se zákazníkem
Korb, Kryštof ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Práce se zabývá vlivem digitálních technologií na retail ve vztahu ke koncovému zákaz- níkovi: jak proměňuje jeho komunikaci a interakci s obchodníkem nebo celý nákupní proces. Nejprve je stručně shrnuta historie retailu až po nástup e-commerce a současná globální situace i situace v ČR. Poté jsou na dvou typických nákupních procesech v kamenném obchodě a e-shopu prezentovány aspekty, které jsou pro oba tyto jednotlivé procesy specifické. Jádrem práce je určení klíčových trendů, které jsou vysvětleny, doplněny o popis techno- logií a prezentovány na konkrétních příkladech již existujících řešení. Mezi tyto trendy patří různé způsoby předání zboží (doručení, vyzvednutí nebo několik samoobslužných modelů), personalizace a customizace, digital signage a proximity marketing, komuni- kace v přirozeném jazyce, virtuální a rozšířená realita nebo robotizace. Cílem práce je nastínit směr, jak se bude retail dále vyvíjet a jaké kroky budou muset ob- chodníci učinit, aby zůstali konkurenceschopní. Práce proto syntetizuje aspekty s trendy, na kterých ukazuje, jak se za pomoci technologií jednotlivé trendy snaží problematické jevy řešit. Samotný závěr obsahuje zobecněnou představu, jak bude retail v budoucnosti vypadat, zejména pak určení dvou základních konceptů retailu budoucnosti: utilitárního a zážitkového.
Vybrané trendy v retailu ČR
Kolmačková, Zuzana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá šesti významnými trendy, které mají značný vliv na potravinářské řetězce působící na českém trhu. Jedná se o (1) trend ve struktuře prodejních formátů, (2) trend investic do remodelingu prodejen, (3) trend v nabídce potravin vyznačující se podporou českých regionálních produktů, (4) trend v začleňováním skupiny speciálních potravin, (5) trend využívání moderní technologie při nakupování a (5) integrace e-shopů a kamenných prodejen. Práce zkoumá trendy v souvislosti se spotřebním chováním prostřednictvím dotazníkového šetření. Praktickým přínosem diplomové práce je doplnění stávajících výzkumů o dodatečné poznatky a případné doporučení, na kterou trendovou oblast by se měly maloobchodní řetězce více orientovat.
Aktuální trendy v řízení vztahů se zákazníky
Kotara, Jan ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce "Aktuální trendy v řízení se zákazníky" se zabývá, jak již samotný název napovídá, problematikou řízení vztahů se zákazníky (tj. CRM - customer relationship management), a to s důrazem na faktory, které v posledních letech formovaly její dnešní podobu. První část práce, část teoretická, se věnuje definici pojmu řízení vztahů se zákazníky a jeho teoretickému zasazení do moderní marketingové teorie, včetně stručného pohledu do historie. Vzhledem k příkladu rozebíranému v praktické části věnuji samostatnou sekci specifikům CRM v oblasti retailu. Po představení důležitosti dat a jejich analýzy pro CRM následuje nejdůležitější sekce teoretické části věnovaná aktuálním trendům - s důrazem na problematiku moderních věrnostních programů, omnichannel strategie a sociálního CRM. V druhé části reflektuji jednotlivé teoretické poznatky na praktickém příkladu, kterým je maloobchodní řetězec Tesco. Cílem této práce je odhalit nedostatky řízení vztahů se zákazníky u vybrané společnosti a návrh způsobů jejich odstranění vedoucí k implementaci efektivního řešení CRM.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.